Opwarmen na het schaatsen

Als je ze nog niet hebt gepakt is het nu echt de tijd om de schaatsen uit de kast te halen en te genieten van het koude weer. Het is een leuke manier om aan je dagelijkse hoeveelheid beweging te komen en plezier te hebben. Maar na zo’n middag schaatsen ben je ook toe aan wat lekkers, maar wat is nou lekker en gezond?

Als eerst wil je natuurlijk opwarmen en hoe doe je dat beter dan met een heerlijke chocolademelk. Nu is chocolademelk niet de gezondste optie, maar door het zelf te maken is het wel beter dan kant-en-klare chocolademelk. Warm wat (plantaardige) melk op in een pannetje, doe er een eetlepel cacaopoeder bij en je hebt een heerlijk zelfgemaakte warme drank!

Na dat actieve bewegen wil je ook wat eten om je energie weer aan te vullen. Nu zijn de tussendoortjes uit de winkel niet altijd de gezondste optie en is het zelf maken van een snack ook nog is leuk om te doen. Wat heerlijk is, is om zelf bananenbrood te maken. Dit lijkt op een cake, maar is gezonder en nog steeds hartstikke lekker! Nog wat lekkere recepten zijn havermoutrepen, appelcake en dadels gevuld met 100% pindakaas. Allemaal makkelijk en snel te maken.

Hoe maak je het bananenbrood?
De ingrediënten zijn het volgende:
– 3 bananen
– 150 gram amandelmeel
– 3 eieren
– snuf zout
– honing (2 el)
– hand noten (pecannoten)
– snuf kaneel

Het is heel simpel!

1.Verwarm als eerst de oven voor op 170°C
2. Voeg alle ingrediënten bij elkaar in een kom en meng deze tot een glad mengsel
3. Leg bakpapier in je cakevorm en giet het mengsel erin
4. Als je wil kan je nog een banaan halveren en op het beslag leggen.
5. Bak het bananenbrood in ca 55 minuten gaar en haal het dan uit de oven
6. Laat het even afkoelen


Eetsmakelijk!

Hoe maak je de havermoutrepen?
De ingrediënten:
– 150g havermout
– 25g pure chocolade
– 125g pindakaas
– 50 ml honing
– 2 eetlepels kokosolie

Ook dit is zo gemaakt!
1. Doe de pure chocolade, pindakaas, honing en kokosolie in een pannetje en laat het op een laag vuurtje smelten
2. Voeg nu de havermout toe en roer alles goed door elkaar
3. Leg bakpapier op een bakvorm en verdeel het mengsel hierover
4. Zet het in de koelkast en laat het uitharden voor minimaal 3 uur
5. Snijd het in repen

Eetsmakelijk!

De recepten zijn afkomstig van www.chickslovefood.nl